Infraestructures i serveis

Falten recanvis i les reparacions es retarden

Hi ha problemes de subministrament d’algunes peces per a cotxes

En alguns casos hi ha esperes de 5 mesos

La falta d’alguns recanvis als tallers gironins ha provocat que es produeixin retards de fins a cinc mesos en l’entrega de vehicles que necessiten alguna reparació. Això obliga els tallers a buscar alternatives, com cotxes de substitució o anar al mercat de segona mà per tal de poder reparar el vehicle del client. El president de la patronal del sector Corve, Jordi Solà, reconeix que els espera un final d’any “molt complicat”, especialment en aquells elements que tenen a veure amb la tecnologia, com ara coixins de seguretat o un simple llum led del cotxe. Pel que fa a les motos i les bicicletes, el problema encara és “més greu” perquè bona part dels components venen de països asiàtics.

La falta de materials als tallers de les comarques gironines ha començat a fer-se notar, especialment els que inclouen elements tecnològics. Jordi Solà remarca que, a la pràctica, molts propietaris es poden trobar que el cotxe s’hagi d’estar quatre o cinc mesos al taller abans que es pugui reparar. I hi ha afegit que aquesta situació no fa que el client canviï de mecànic, perquè el problema “és generalitzat”. El que sí que ha suposat és una baixada important en la facturació dels tallers, perquè en molts casos han d’anar a buscar peces al mercat de segona mà. “Si et falta el recanvi intentes buscar-la on sigui, i si no hi ha cap més opció que esperar la peça, vol dir que no pots cobrar fins que acabis la feina”, remarca.

El sector, però, assenyala que el problema amb els recanvis “encara és més greu” en les motos i, sobretot, en el món de la bicicleta. Un bon exemple és el d’en Xavier Corretger, gerent del taller Xupet 33 de la Bisbal d’Empordà. Explica que estan començant a veure que comença a faltar material com ara filtres o pastilles, o motos noves que no arriben. Corretger assenyala que els proveïdors “fan el que poden, però no et poden assegurar res” del termini d’entrega. Pel que fa a les bicicletes, el mecànic diu que “no hi ha cap tipus de recanvi o costa molt trobar-lo”. “Has d’anar inventant i busques entre companys o fins i tot a Amazon, que no hi havia comprat mai ni m’agrada fer-ho. Però hem de solucionar el problema”, diu.

A les comarques gironines, la falta de microxips ja està afectant les vendes, amb caigudes que podrien ser d’entre un 20 i un 30% de cotxes nous als concessionaris. Jordi Solà assegura que el problema s’incrementarà a partir d’aquest últim trimestre de l’any. I és que els cotxes no arriben perquè no es disposa dels microxips amb què van equipats.

El president de Corve diu que els retards més grans es produeixen en vehicles que tenen molts sistemes multimèdia. En aquest sentit, molts consumidors han optat per comprar vehicles d’ocasió, però les matriculacions han caigut aquests darrers mesos.

LA XIFRA

5
mesos
és el temps màxim d’espera que han hagut de patir alguns clients de garatges mecànics.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
“En moto tu ets el xassís, si et passa alguna cosa ets tu amb l’asfalt”

“En moto tu ets el xassís, si et passa alguna cosa ets tu amb l’asfalt”

barcelona

Port Marina refarà els seus fons marins amb microesculls

palamós

La Iaeden parla de falta de planificació del PNAE

FIGUERES

Salut, condemnada per haver discriminat policies i guàrdies civils

barcelona

Oncolliga, una formidable evolució en 25 anys d’història

GIRONA
PAQUI BADOSA
PRESIDENTA D’ONCOLLIGA GIRONA

“Estem estudiant la creació de nous serveis”

GIRONA

Català a les aules nord-catalanes

Perpinyà

L’operació sortida comença amb retencions puntuals

barcelona
SOCIETAT

El col·lectiu de la discapacitat exigeix la fi a les llistes d’espera